Vår måte å være på
«Vår måte å være på» tydeliggjør våre kjerneverdier – Kunnskapsrik, Åpen og Pålitelig – og fungerer som en overordnet veiledning for alle medarbeidere i KGK. Med våre kjerneverdier viser vi hvem vi er og hva vi står for.
Hos KGK tror vi på individets iboende drivkraft. Vi er overbevist om at alle medarbeidere ønsker å gjøre en god jobb, bidra til KGKs utvikling og nå våre mål. For å oppnå dette må ledere og medarbeidere samarbeide. Selv om ledere og medarbeidere har ulike roller, er de to sider av samme KGK-mynt.
Medarbeiderskapet skal preges av eget ansvar og viljen til alltid å gjøre sitt beste. Lederskapet skal skape forutsetninger for at medarbeidere skal lykkes med dette.
Vi tror at et gjensidig forhold med en god dialog mellom leder og medarbeider er den beste veien for å skape engasjement, motivasjon og ansvarsfølelse hos hver enkelt medarbeider.
Vi er alle ambassadører for våre tre kjerneverdier – ut fra vår rolle som leder eller medarbeider.
Arbeidsmiljø
Et godt og trygt arbeidsmiljø er en viktig strategisk sak for KGK. Målet med KGKs arbeidsmiljøarbeid er å skape en arbeidsplass som oppleves som utviklende og stimulerende for alle medarbeidere. Dette oppnår vi ved å integrere helse og sikkerhet i alt vi gjør og ved å oppmuntre til lederskap som fremmer sikkerhet og helse. Gjennom KGKs arbeid med friskliv og trivsel stimulerer vi og skaper forutsetninger for at våre medarbeidere kan fremme egen helse.
Hos KGK ønsker vi at alle medarbeidere skal:
- være trygge
- være friske
- trives
- utvikle seg
For oss er det psykososiale arbeidsmiljøet viktig. Vi jobber kontinuerlig for et åpent og tillitsfullt klima som skaper forutsetninger for gode arbeidsresultater.
Et godt arbeidsmiljø er alles ansvar, hvor alle deltar gjennom vårt systematiske arbeidsmiljøarbeid (SAM), selv om arbeidsgiveren har det overordnede ansvaret.
Kvalitet
KGK fokuserer på verdiskapende arbeid. Å levere i tide og gjøre riktig fra starten er effektivt, reduserer kostnader og sparer tid. I tillegg gir det fornøyde kunder og kolleger.
KGK samarbeider med leverandører og kunder med mål om å stadig forbedre vår kvalitet.
Miljø
For å redusere vår miljøpåvirkning ser vi kontinuerlig på hvordan vår forretningsmodell kan bli enda mer bærekraftig, og hvordan KGK kan gjøre det lettere for kundene våre å velge bærekraftige alternativer. Sammen med kunder og leverandører kan KGK redusere den miljøpåvirkningen vår bransje har, og kontinuerlig forbedre vårt miljøarbeid.
KGK vurderer fortløpende mulighetene for å redusere vårt energiforbruk, våre utslipp av klimagasser og vårt avfall.
KGK tar alltid hensyn til miljøpåvirkningen i våre beslutninger. Redusert miljøpåvirkning har ofte positive effekter både økonomisk og miljømessig.
KGK skal oppfylle de bindende kravene som stilles til oss.